Jak uzyskać dostęp do informacji publicznej w samorządzie - Wiadomości - E-System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

Idź do spisu treści

Menu główne:

Jak uzyskać dostęp do informacji publicznej w samorządzie

Opublikowany przez Dziennik Gazeta Prawna w Informacja publiczna · 16/7/2013 23:47:39

Prawo dostępu do informacji publicznych jest jednym z podstawowych praw zagwarantowanych obywatelom w konstytucji. Zgodnie z art. 61 ustawy zasadniczej każdy może uzyskiwać takie wiadomości o działalności organów władzy publicznej, w tym organów samorządu terytorialnego. Dzięki temu możemy się dowiedzieć o wszystkim, co dzieje się w gminie, powiecie czy województwie: nie tylko np. o zarobkach burmistrza, lecz także o wydatkach ponoszonych przez samorządy na inwestycje, szkolnictwo czy zdrowie.

Więcej:
Dziennik Gazeta Prawna z 16 lipca 13 (nr 136)




Ocena: 0.0/5
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego